Zsóka Asztrológus-Számmisztikus

                                  

                                                  

                                   Gyermek asztrológia

                                                I-Rész

                                    Bevezető

 A gyermekhoroszkópok egyre népszerűbbek egyre több szülő szeretne tájékozódni gyermekében rejlő lehetőségekről.Gyermek asztrológia nagyon fontos minden szülő számára,különösen a 2000 -es évben született gyerekek egyedülálló és teljesen különbözik a 20. században született nevelésétől. Az iskola-előkészítő legfontosabb, hogy felkészítse gyermekét a zökkenőmentes iskolakezdésre! Tovább tanulás, milyen lehetőségei vannak, Aki igazán fontos a szülők életében.A pedagógusok viszont azt mondják, hogy a gyerekeknek túlságosan meghatározzák, a fejlődésüket inkább gátolják, semmint ösztönzik a szülők elvárásait az előrejelzése. A szülők elvárásai, és az asztrológia nem csak a szülők elvárásairól szól. Az asztrológus látja a gyermek képességét és a gyerek nincs ott az asztrológusnál, és nem hallja, hogy mit mondanak róluk a szülőknek.

       A sikeres és boldog gyermek nevelése minden szülő célja.
 

 A születés időpontja soha nem véletlen, pont akkor következik be, és olyan körülmények között, olyan családban, olyan városban, országban, társadalmi helyzetben, ami leginkább alkalmas arra, hogy a fejlődését szolgálja, és a feladatát be tudja teljesíteni. Amikor megszületünk, és felsírunk, az pillanat meghatározza az egész életünket.

 

Az adott pillanat minősége a születési horoszkópunkból ismerhető meg, mely tartalmazza a születésünkkor magunkkal hozott képességeket, erősségeket, és világos képet nyújt jellemünkről. azonban belekerülünk egy családba, egy bizonyos szociális környezetbe, ami befolyásolhatja, személyiségfejlődésünket. Édesanyánk és Édesapánk is, rendelkezik egyfajta otthonról hozott nevelési mintával, ami jó esetben támogatja a képességeink fejlődését és a saját utunk járását. a tapasztalat azonban azt mutatja, hogy a szülők közül sokan szeretnék gyermekünkben megvalósítani azt, amit ők nem élhettek meg.

              

Ez azonban nem mindig egyezik a gyermek saját útjával.

Minden szülő a legjobbat szeretné a gyermekének, ezért saját elvei, és a tanult minták alapján, mondhatni ösztönösen neveli, babusgatja, vagy az általa helyesnek vélt szigorral irányítania gyermekét. Azonban e gondoskodó szeretet csak abban az esetben segíti a gyermek fejlődését, ha ismerjük a gyermek veleszületett adottságait és tehetségeit, és a szerint terelgetjük a helyes irányba. Az asztrológia egy mankót kínál fel nekünk.

 

A gyermek születési horoszkópjának vizsgálata segíthet jobban megérteni a mozgatórugóit, hogy mivel tudjuk cselekvésre késztetni, gondolkodási sémáit, alapvető problémáit, tehetségeit, sokszor már abban a pici korban, amikor még nem tudunk beszélgetni vele. Megismerhetjük azokat az erősségeit, amire támaszkodhatunk nevelésük során, és azt is, hogy mely területeken vár ránk szélmalomharc, ha nem tudunk egyéniségéhez megfelelő megoldást találni.

 

 Tehetségei ismeretében, már jó előre tudjuk, hogy milyen területet érdemes erősíteni, és mi az, amit nem kellene erőltetni, mert csak kudarcélményeket hozhat az életébe. a születendő gyermek megtapasztalta élete első és legfontosabb személyiségét, az Édesanyát, aki szíve alatt hordott 9-hónapig bennünket. Így az a mondat, hogy "Édesanyánk számunkra a világ"! 

 

 A szülő-gyermek kapcsolat azonban némiképpen máshogy működik. Itt nem lehet teljes mértékig elengedni a másikat, mert vannak szálak, kötelékek, amik akkor is összekötnek, ha nem akarunk ezekről tudomást venni. Ezeket nem lehet elszakítani. A második lépés, hogy megvizsgáljuk hol, mi csúszott el? A mikor talán nem is annyira lényeges. Azt gondoljuk, hogy az már elmúlt.

                                Sajnos ez nem így van!

Első lépésként talán rövidebb téma a szülővel való helytelen kapcsolatunk rendbehozatala. Nem számít, hány évesek vagyunk vagy, mennyi ideje nem jó a viszony a szüleinkkel. Amíg nem tesszük a helyére ezt a szálat, a probléma generációkon fog tovább menni! Ego kihat a gyermekünkkel való kapcsolatodra is! A szülőknek elkel fogadni, hogy más generációban nőttek fel, és más körülmények között. Ismerjük fel, hogy mi szülők más generáció vagyunk, más körülmények között nőttünk fel, más időkben.

 

Ez nem jelenti azt, hogy ne lehetne a másikat megérteni! A szüleink a legjobbat akarták nekünk, még akkor is, ha ez adott esetben nem sikerült. De ki szerint nem sikerült? Ami a szüleinktől telt, azt megtették értünk. Annyit adtak, amennyire képesek voltak. Nincs jogunk hibáztatni őket.

Lehet, hogy mi mint gyermek többet vártunk volna el, a szüleinktől, de az adott esetben a szülők nem voltak olyan helyzetben, hogy többet adjon a leszületendő gyermekének.Nem lehet egyöntetű szabálykönyvet írni az alkalmazható eljárásokról, hiszen minden gyerek egy-egy egyéniség, és a családi hatások is mindenkire másként hatnak. Épp ezért ha fel tudjuk térképezni a gyermek értelmi és érzelmi szintjét, a kommunikációs stílusát, akkor megismerjük azt is, mi számomra a legmegfelelőbb nevelési módszer.

 

Ezért nagyon fontos, hogy idejében ismerjük meg a gyermek képességeit és érdeklődési területeit. A képességeik kifejlődését is csak akkor tudjuk segíteni, ha ismerjük azokat. Sajnos ez nem így van, mert gyerek, kamasz, és felnőtt horoszkópot készíteni nap, mint nap. Nagyon sokan mondják, hogy igen valóban nem tudja a múltat vagy is a gyermekkorát lezárni. Azt hiszem mindenki halott már arról, hogy az állami gondozott gyerekek 18-éves koruk után felkeresik a szülőt különösen az Édesanyát, hogy miért adta be az intézetben stb.

Példa: egy 8-as házas 10-hónapos korában az anya egy új kapcsolat miatt a gyerek nevelőszülőkhöz került. Ez hála istennek nem mindig így van, mert a 8-as házas mást is jelez. Nem általánosítok nekem nagyon sok ügyfelem volt, és van, de nem szabad komolyan venni, amit leírtam.

 

Miért is fontos a születési év, hónap nap, és a legfontosabb a születési óra, perc, másodperc, és a születési város, ország stb.

Felnőtteknek és gyerekeknek egyaránt, mert pontos születési adatokkal tudunk dolgozni. A házak és az aszcendens asztrológiai felosztásának kiszámításához. Csak így láthatjuk, hogy az élet mely területein működnek a bolygók.

 

Elsőként egy kis ízelítő a 2000-években született gyerekekről!

 

A 2000 született  gyermekeknek átfogó gondolkodásmódja van!

Nem osztják fel a Világot „a miénkre” és „az övékére”, ahogy az előző generáció, nemzedék  tette. Következésképpen több az empátiának. A valóságot kételkedve szemlélik: nem hisznek a szlogenekben, reklámplakátokban, posztokban, hazafias propagandákban, az információkat átszűrik, és saját véleményüket formálják a történtekről.

 

Türelmesebbek az emberek közötti különbségekkel és arra törekszenek, hogy egyéniségek legyenek és kifejezzék önmagukat. Gyors eredményre képesek, nem összpontosítanak a hosszú távú projektek megvalósítására. Ebből következik a szabadúszók népszerűségének, a villámgyors pénzszerzési törekvésnek, a kedvelőkért és a feliratkozásokért való versengésnek. Egyetlen egy dologra pedig nehéz a figyelmüket hosszabb időre lekötni: a korszerű reklám éppen ezért a pillanatnak a legfontosabb ismérve - így ezek a gyerekek különböző tanárokra, más iskolákra van szükségük. Manapság a gyerekeknek és a pedagógusoknak legtöbbször különböző hullámhosszokon kell lenniük.

 

(2000 felett) nem rendelkeznek semmilyen tekintéllyel: számukra a blogger nagyobb tekintéllyel rendelkezhet, mint bármely elismert vezetőként. Fel kell készülniük arra, hogy az információkat kétszeresen ellenőrizni kell, az általánosan elfogadott véleményt meg kell kérdőjelezni. Közülük sokan nem szeretnének egy független életformában élni. A felnőttes gondolkodás már nagyon korán megnyilvánul: korán elkezdeni pénzt keresni, pénzzé tenni a hobbitokat. De nem akarnak a szüleiktől külön élni. Többen nem is értik, hogy akkor mégis miért vesznek saját lakást, ha utazgathatnak.

 

A 2000-es évek gyermekei tehát szabadabbak, nyitottabbak, elfogadják a kötetlen kapcsolattartást akárkivel, toleránsabbak, akiknek nem fontos a korábban megszerzett szaktekintély. A rengeteg pozitív tulajdonság mellett vannak olyan kérdések, amelyekre a velük való kommunikáció során különös figyelmet kell fordítani. Először is, szeretném elmondani, hogy nagyon érzékenyek. Magas rezgésszámú gyerekek, ezért a szülők és mindenki más számára, aki az elmúlt évezredben született, úgy tűnhetnek, mintha egy másik bolygóról jöttek volna, és nehezen értelmezhetőek volnának, és a gyermekek - mi illetve a szülők! Nem a szülő tanítja a gyermeket, hanem a gyermek tanítja a szülőket.

 

Az egyetlen tulajdonság, amelyet véleményem szerint diktál a kor, az a nárcizmus. Ebből következnek a szélhámosságok, fényképek, szereplési próbálkozások stb. A kiszolgáltatottság és a harag. Az ilyen gyerekek nagyon hajlamosak a depresszióra. Ezért egy véletlenül kimondott szó nagyon meg tudja őket bántani. Semmiképpen sem szabad az ilyen gyerekeket megalázni, kiabálni velük, durván rájuk erőltetni a véleményüket, megtárgyalni vele! Bizalmas kapcsolattartást kell velük kialakítani.

A 2000-es évek gyermekei nehezen azonosulnak önmagukkal, így gyakorta utánozzák a filmek/film klipek főhőseit.

 

Nagyon lényeges éppen azért, hogy elmélyedjünk a gyerekek érdeklődési körében, hogy érdeklődjünk a környezetük felől: hobbijaik, gondjaik megoldásáról, arról, hogy kivel barátkoznak, mi történik az iskolában/egyetemen stb. Nem ajánlatos  ezeknek a gyerekeknek horrorfilmeket, erőszakos videókat nézni ahol sok az erőszak.  Nem hajlandóak kommunikálni az életben nehezükre esik.

 

Kommunikációt kell építeni, úgyhogy erre kell megtanítani őket: próbáljuk meg a gyermekeket arra rávenni, hogy kommunikáljanak egymással, hogy sétáljunk az utcán, hogy mozogjanak, sportoljon, stb. A mozgásfejlődésük egy újabb fejlődési terület, nem szívesen mennek ki a szabadba, ritkán sétálnak, inkább a virtuális világot részesítik előnyben, mint a való világot.

 

A 2000-es évek gyerekei a közösségi oldalak nézettségének rabjai.

A közösségi oldalak negativitása depresszióhoz és rossz hangulathoz vezethet.  Nem akarnak önálló életet élni. Nagyon fontos, hogy a szülők adjanak képességeket, megtanítsák, támogatják, megosszák az érdeklődési körüket, motiválják őket. Az érdek csoporthoz való tartozás pozitívan hat, így hamarabb azonosítják magukat individuumként.

Ezotériából szemlélve a rezgéseink jelentősen különböznek az új generáció gyermekének rezgésétől és a föld vibrációjától. Ezekkel a gyerekekkel jönnek, hogy megváltoztatják a jövőt, hogy növeljék a rezgéseket, és hogy segítsék egy új generáció és egy új életformát teremtenek a Földön.

 

Néhány jó tanács.

Szeressék a gyerekeket, próbálják őket megismerni, és megérteni. Tiszteljétek gyermekeitek. A gyermekeknek lehet saját véleményük és életcéljuk. A gyermekeket ne alázzák meg, ne büntessék meg fizikálisan anélkül, hogy megkérdeznék, hogy a területüket behatolnák-e - nagyon is érzékenyek az „önmaguk” határaival kapcsolatban.

Határozzák meg a gyermekek felelősségeit és azon dolgokat, amelyeket önállóan is képesek elintézni, meg tudnak oldani. Ugyanakkor, ha a gyermek tesz önért valamit, mindenképp köszönjük meg nekik. Ezáltal kifejlődik a megértés, hogy a házimunka nem is kötelesség, és hogy egy cselekedetért cserébe köszönetet lehet mondani.

 

Figyeljen a gyermek érdeklődésére és vágyaira. Értse meg, mik a szenvedélyei, milyen zenét hallgat, milyen klipeket néz, milyen programokkal foglalkozik, mivel játszik. Ne utasítsuk el egyből, hogy mit is csinál.

Korlátozzuk a szerkentyűkhöz való hozzáférését. Határozzon meg egy napirendet a rajzfilmnézésre/játéknézésre, és ragaszkodjon is hozzá. A közösségi hálózatokra a gyermekeket 12 éves koruk előtt nem ajánlatos engedélyezni. Szervezz érdekes szabadidős programokat. A gyermekeknek sokszor előfordul, hogy egyszerűen nem tudják, mit csináljanak. Fontos, hogy a gyerekek legalább napi 1,5 órát sétáljunk. Ez lehetővé teszi számunkra, hogy dolgozzanak a fizikai fejlődésükben és javítsák kommunikációs készségét a gyermekének.

 

 Mindenképpen építse be a gyermekének minden napi testmozgást! Végezzen közös gyakorlatokat, a gyermekével. Ez arra fogja megtanítani gyermekét, hogy kapcsolatba kerüljön a testével. Beszéljen gyermekével mindenről, kérje ki a véleményét, konzultáljon vele. Egyébként a nők 74%-a figyelembe veszi gyermeke véleményét a ruhák kiválasztásakor és 55%-az a készülékek kiválasztásakor. Tanuljon együtt a gyermekeivel. Lehet, hogy olyan témák érdeklik őket, amelyek szokatlanok számodra. Ne veszítse el az érdeklődést gyermeke szemében. Emellett a tanulási lehetőség is mindig érdekes lehet és hasznos!

 

Beszélgessen a gyermekével. Nem szükséges nyomást gyakorolni a gyermekekre. Kérdésekkel, nem pedig utasításokkal válaszoljon. Egyúttal a magabiztos szülők álláspontjából fogalmazza meg őket, akik tisztában vannak tetteik következményeivel. Kerüljük az engedékenységeket. A gyermek szempontjából fontos, hogy legyen egy felnőtt, aki szabályokat állít fel, és ezeket a szabályokat mind a gyermeknek, mind a szülőnek be kell tartania. Legyen példakép a gyermeke szemében. Fejlődj, tanulj új készségeket, legyen világosság és szeresse a gyermekét, munkálkodj Önmagadon.

A 2000-években született gyerekek a rajzokon keresztül próbálják megérteni belső élményeiket. És csak a kedves szülőkön múlik, hogy a gyermek képes lesz-e elfogadni és helyesen felfogni az élethelyzeteket és önmagát ebben a világban”

 

Tanulás

A játszás a tanulás alapja, egész életünk folyamán játszunk.

A játék „minőségétől” múlik, hogy egy gyermek milyen könnyen tud új szociális szerepköröket vállalni felnőtt korában. A közös játék a teljes személyiség minden vonatkozását is fejleszti. A játék azt jelenti, hogy a játékpartnerek által kialakított feltételek szerinti valóságában cselekszik, követi a szabályokat, szerepjátékot játszik, kidolgoz egy-egy cselekvést, kommunikáció, egy terv és egy cél szerint cselekszik.

 

Ez megélt közös alkotás, amely csak összehangolt cselekvési, a kommunikációs kompetenciától és a folyamatban részt vevők bizonyos érzelmi érettségének függvényében lehetséges. A sport- és társasjátékok, amelyek tanulságosak és szórakoztatóak. Ugyanakkor meglehetősen szigorú szabályokat és szituációkat írnak elő, amelyek megkövetelik a gyermektől, hogy elfogadja és betartsa a feltételeket, és képes legyen a veszteségeket kezelni. Iskola előtt nem lehet túl sokat játszani, de lehet túlzottan keveset játszani. Minden magasabb szellemi funkció alapja legyen szóbeszédről vagy írásról - a mozgásban rejlik.

 

                             Gyermek fejlődése.

                                 Nevelési tanácsok

                      

Asztrológiai és pszichológiai tekintetben is megkülönböztetünk egy gyermek életében bizonyos korszakokat. A gyermek horoszkópjának értelmezéséhez való hozzáállás jelentősen eltérő a felnőtt horoszkópjához képest. Míg egy felnőtt már rendelkezik egy keretrendszerrel az életút döntéseinek meghozatalához.A kérdések /megoldások/problémák körének szűkülése.

Egy gyermek számára pedig egy üres lap, amelynek bizonyos fejlesztési lehetőségeket tartalmazó kipontozott vonalai vannak. Vagy is a gyermek egy üres lappal érkezik, és a szülőkön múlik, hogyan színezik ki. A gyermeknek a saját útját kell járnia. Az út során felmerülő kérdésekkel, nehézségekkel és diadalokkal pedig ő foglalkozik. A szülők azonban közvetlen hatással vannak arra, hogy gyermekük milyen útvonalon halad életének földrajzi térképén. Az út során felmerülő kérdésekkel, nehézségekkel és győzelmekkel az ő feladata. A szülők azonban közvetlen hatással vannak arra, hogy gyermekük milyen útvonalon halad életének földrajzi térképén.

 

                                   A gyermek első évében

Az első év a Nap és a Merkúr első visszatérése. Ebben az időszakban alakulnak ki a külvilággal szembeni alapvető bizalmi attitűdök. A csak a szülőkkel való kapcsolat nem lesz elegendő, és szükség van a környezet megismerésére. Ha ez az időszak pozitívan telik el, a gyermek bizalommal fog viszonyulni a világhoz és az emberekhez. Ha ez nehéz, a gyermek gyanakvóvá és visszahúzódóvá válik.

PL: Ha 2014 októberében született, akkor a ☿  2016 szeptemberében tér vissza elsőként. Majd 2018-március, és 2020-február.

 

                                          2-éves korban

 A haladó Hold életének első két és fél éve során a diagram minden pontjáról kapunk aspektusokat. Ebben az időszakban olyan negatív tulajdonságok fejlődhetnek ki, mint a függetlenség és a tehetetlenség hiánya. A negatív tulajdonságok közé tartozik. A Mars első visszatérése a hiszti korszak. Ez nem könnyű időszak a szülőknek, mer, toporzékol, ordít, kiabál, és addig hisztizik, toporzékol, míg el nem éri a célját. Segítsen gyermekének 2-3 éves kortól olyan hobbit találni, amely eltereli a figyelmét a rögeszmés gondolatokról.

Negatív tulajdonságok közé tartozik az infantilizmus, a szégyenérzet,  a létbizonytalanság és a kiszolgáltatottság. Ebben az időszakban a Vénusz-második visszatérése. A gyermek megtanulja a háztartásban használt tárgyak elsajátítását, evőeszköz, és a személyes higiénia betartását.(nem minden gyerek tanulja meg ezért nem kel aggódni). Egy koraszülött gyermek biztos nem! A haladó Hold☽ életének első két és fél éve során a horoszkóp minden pontjáról kapunk információkat.

 

                                         3-éves korban

A harmadik év a Jupiter ♃tranzitjának első kvadrát a születési Szaturnusz ♄ 45° félkvadrát. Ebben az időszakban a gyermek számára kiemelkedően fontos a függetlenség és az önállóság lehetősége. Ezt most aktívan érvényesítik. A gyermek egyéniségük első érzékelése. Megjelenik az "Én vagyok önmagam (a)" kifejezés. Ha megadja a szülő a gyermekének a szabadságot, hogy kifejezhesse kívánságait anélkül, hogy mindent megtiltana neki, a következő tulajdonságok erősödnek benne. Az egészséges önbecsülés, önbizalom, kezdeményezőkészség stb.

 

                                 3-éves korban fizikai fejlődés

Ahogy növekszik a 3 éves gyermek figyelmének időszaka és növekszik a verbális készségek, jobban tudják követni az utasításokat, és kifejezni saját igényeiket és gondolataikat. Általában 3-éves korban mossák és szárítsák meg a kezüket, öltözködjenek kis segítséggel, és könyveket lapozzanak. A legtöbb óvodás az ujjával, nem öklével fogja meg a ceruzát vgy tollat. Ezt az Anyának kell megtanítani 3-éves korban, mert ha most nem tanítsa meg rajzolni sem tud, és az evőezköz használatát is meg kell tanítani, ne tenyerébe tartsa az evő eszközt.

 

A kisgyermektől az óvodásig való átmenet azonban gyakran kicsit zavaros lehet. Várható a hirtelen összeomlások és támadások , de tudjuk, hogy ezek egy olyan ostobasággal és kreatív szellemmel járnak, amely rengeteg örömöt is hoz. Nem csak a 3 évesek növekvő magasság és a súly, és finom motoros készségekkel rendelkeznek. Mint minden más, e készségek elsajátítása gyermekenként, képességükben és méretüktől is eltérő lesz. Ahogy a 3 éves gyermeke növekszik, többet megismernek saját testükről és annak ellenőrzéséről. Az egyensúly javul, és a gyakorlatban a gyermeke képes lesz olyan dolgokat csinálni, amelyekre eddig még nem voltak képesek. A legtöbb 3 éves képes egy vonalon sétálni, egyensúlyba hozni egy alacsony egyensúlyú fénnyel, átugorni vagy vágtatni, és hátrafelé járni. Általában 3-évesen már háromkerekű kerékpárral járhatnak, elkaphatnak egy nagy labdát, és két lábon ugorhatnak.                                      

Megjegyzés

Kos ANALÓG

3-5 éves kora körül a gyermek a dac fázisba lép, ami azt jelenti, hogy megpróbálja áttörni a határokat és kitágítani saját lehetőségeit olykor hatalmi harc formájában.

 

                                         Főbb jellemzők:

Néhány 3 éves gyereket már nem kell pelenkázni. Erre azért is van szükség, mert oviba nem tudják vinni, míg pelenkás. Kivételek mindig vannak, mert az a gyerek, akik szeptember, október és így tovább születtek azok természetesen, hogy bölcsődében lesznek 3-éves korukban. Ezek a gyerekek egy évvel később mennek iskolában is, ami nem igazán jó. Igaz ez csak M-országon van, Angliában már 4-évesen mennek iskolába. Ijesztő lehet, ha azt mondja 3 éves gyermekének, hogy "maradjon nyugodtan", de elengedhetetlen a gyermekek számára a futás, mászás és ugrás. Az óvodásoknak gyakorolni kell fizikai képességeket, hogy jobb egyensúlyt és koordinációt fejlesszenek ki.

                                          Érzelmi fejlődés.

A mérsékelt hiszti általában ezen a kor körül tetőzik, amikor gyermek megtanulja kezelni stresszes helyzeteket. Tehát annak ellenére, hogy a 3 éves gyermek ragaszkodhat a függetlenséghez, küzdenek a csalódással, amikor lehetőséget kapnak kipróbálni egyedül. Néhány 3 éves gyermeknek nehéz idő elválni a szülőktől. Tehát a gyermeke sírhat, amikor elviszi őket óvodában, vagy szomorúságot fejezhet ki a nappali óvodában való részvétel kapcsán, még ha nekik is tetszik. Még a legjobb szülőkkel is történik, általában a legrosszabb időkben.

 

A gyermekek felzaklatása és a szülők számára zavarba ejtő érzékenység a kisgyermek fejlődésének normális része. Az óvodához fűződő érzékenység gyakran frusztrációból származik nem képes kifejezetten kifejezni magát, a jelenlegi helyzettel való elégedetlenség miatt, vagy akár csak túl fáradt, éhes vagy unatkozik. Ha túl van azon a ponton, hogy nem engedi meg a hisztit, akkor itt lehet megállítani a mérsékelt hiszti kitöréseket. Elkezdi megérteni az érzelmeket, mind a saját, mind a többi ember között. Gyermeke használhat olyan egyszerű kifejezéseket, mint például: bolond vagyok”,szomorú vagyok!” Vagy „boldog vagyok!” Hogy tudatja velük, hogyan érzik magukat stb.

 

Társadalmi fejlődés

Gyermeke harmadik születésnapja körül észrevehet változást a többi gyermekkel való interakciójában. Gyakran ez az a pont, ahol sok gyermek elmozdul a párhuzamos játéktól (ahol a gyerekek egymás közelében játszanak) a csoportos vagy interaktív játékhoz (ahol valójában együttműködnek és másokkal játszanak). Ez azt jelenti, hogy segítségre lesznek szükségük a kapcsolatok navigálásában is.

 

És bár gyermeke életében még lehet olyan különleges felnőtt, akit nem szeretnek kiengedni a látványból, a 3 éves gyermekek valódi barátságokat alakíthatnak ki új barátokkal (és néha képzeletbeli barátokkal). Az óvodások befolyásolják azokat a dolgokat, amelyeket szeretnek. Tehát gyakori, hogy kedvenc karakterüket a TV-ből vagy a könyvekből is lemásolják. Empátiát mutat, amikor egy másik személy megsérült vagy ideges, és megpróbálhatja vigasztalni. A csevegés akkor kezdődött, amikor úgy érzik, hogy egy másik gyerek vagy testvér már „meg sértette” őt. Ez a mások iránti önbecsülés jelét mutatja (anélkül, hogy azt sugallná, hogy megölel egy barátot).

 

                                    Kognitív fejlődés

A 3 évesek kognitív fejlődése nem csak az Á, B, C, É tanulásából vagy a számolásból áll.Felöleli az információ felvételének teljes tanulási folyamatát, amely magában foglalja a kérdések feltevését, valamint az információ feldolgozását és megértését. A legtöbb 3 éves olyan, mint a szivacs, és mindent felszív. Szülőként segíts nekik kitalálni, mit kezdjünk ezzel az információval. Most, hogy tovább tudnak ülni és koncentrálni, még jobban képesek beavatkozni körülöttük.

 

Gyermeke szelleme és fantáziája ebben az évben virágzik. Ahogy fejlődik a memóriád, és egyre jobban megérted a körülötted lévő világot, sok kérdésre számíthatsz. Előfordulhat, hogy nem tudja, hogyan válaszoljon. Próbáljon türelmes lenni gyermeke állandó kérdéseivel, mert ezzel többet tud meg a világról. Kihívást jelenthet tudni, hogy a gyermek mit ért igazán, és mit kell még megtanulnia, de ezek azok a mérföldkövek, amelyeket 3 év végére el kell érni.

                                      Beszéd és játék

A kicsinek most körülbelül 300 szónak kell lennie verbális arzenáljában, és valószínű, hogy ennél sokkal többet tudnak. Gyermeke nemcsak egyszerű mondatokkal beszél, hanem minden nap egyre erősebbé válik. A 3 éves kislány vagy kisfiú a párhuzamos játék elkezdése helyett más gyermekekkel együttműködő játékot kezdhet, és barátságokat alakíthat ki. A gyerekek ebben a korban kezdhetnek felváltani, így láthatja, hogy gyermeke elkezdi egyszerű játékokkal vagy olyan tevékenységekkel foglalkozni, amelyek megkövetelik a türelmet.

                                   

Annak érdekében, hogy gyermeke továbbra is javítsa nyelvi fejlődését, minden alkalommal segíteni kel a szülőknek. Beszélgetni kell a gyerekkel, és válaszoljon kérdéseinkre (sokat fog segíteni!). Olvasson könyveket és beszéljen a karakterekről és a történetről. A tapasztalatom sajnos az, hogy a szülők állnak, vagy jönnek, mennek, főznek stb. Ez nem jó! A gyerek ne érezze azt, hogy a szülő lenézi, őt üljön le egy székre a szülő, és fejmagasságban beszéljen a gyerekkel.  A 2000-től született gyerekekkel szépen kell beszélni, ha kiabálnak, hangoskodnak nem értik. Ha nincs a szülő a gyerekkel egy magasságban, akkor oda sem figyelnek, hogy ki mit mond. A 2000-től született gyerekekről a Numerológiában írok majd.

 

                                 Mikor kell aggódni?

Az összes 3 éves gyermek kissé eltérő ütemben fejlődik. És gyakran a kissé elmaradt gyerekek a közeljövőben valamikor felzárkóznak társaikhoz. Ha, ezt tapasztalja, a gyereknél akkor beszéljen gyermeke orvosával, ha 3 éves gyermeke a következő tünetek valamelyikét mutatja. Nem beszél teljes mondatokkal, nem érti az egyszerű utasításokat, nem játszik a többi gyerekkel vagy a testvérével. Nem érintkezik szemmel. Sokat esik, botlik, vagy problémái vannak, a lépcsőkkel stb. Ne feledje, hogy ezek a fejlesztési mérföldkövek nincsenek kőbe vésve. Ha bármilyen aggálya van a gyermekével kapcsolatban, beszéljen a gyermekorvossal vagy óvodai tanárával.                    

A gyermekek rendkívül önfejűek tudnak lenni. A szülőknek sok esetben nem tudják, hogy hogyan fékezzék meg gyermekeiket "nem" maratoniját. Néhány tippek, amelyekkel újra nyitottabbá válhat az elfogadásra.

"Anya, Apa" és "igen, "NEM" az első mondat, amelyek sok kisgyermek száján elhangzanak. A "NEM" az, ami a legtöbbeknek különösen tetszik. Nem számít, hogy milyen kérdésről van szó, legyen szó a kedvenc ételükről, hogy szeretnek aludni vagy a kedvenc plüssjátékukról, a kis fiúk és a kislányok imádnak mindenfélét letagadni és elutasítani. A legtöbb kisgyermek számára ez csak egy időszak, de nagyon idegőrlő időszak lehet, különösen a szülőknek.A mértéktelen szembeszegülés: a makacs gyerekek legjobb kezelési módja. Sok gyerek esetében a "nem" hadjáratot az úgynevezett dacfázis követi. Ebben a fejlődési szakaszban megpróbálják megismerni a saját korlátaikat, és kipróbálják, meddig tudják feszegetni azokat. A szülőkNEK NEM könnyű elviselni az ellenszegülés időszakát, és a lehető legelfogadóbbá tenni a gyerekeket.

 

                         Miért mondják a gyerekek, hogy „NEM"

 

A legtöbb ok, amiért az óvodások mondják a "nem", azaz, hogy tudják. Ez különösen igaz a 3 évnél fiatalabb gyermekekre. Az a képesség, hogy valamit „nem” mondunk, nagy hatalommal bír a kezükben. Gyakran az elutasításuk kevésbé abból áll, hogy nem akarnak valamit tenni, hanem inkább abban, hogy ellenőrzést gyakorolnak egy olyan helyzet felett, amelyre a múltban még nem voltak képesek. Ahogy gyermeke növekszik, a "NEM" mondása továbbra is a saját sorsuk ellenőrzésének és a saját döntéshozatalának a módja.A függetlenségük kijelentésének egyik módjára, még akkor is, ha azt akarják, amit "NEM" mondanak.

 

Ellenőrizze a saját szókincsét.

Naponta hányszor mondja a gyereknek a nem szót?. Ez tükrözi a gyermek visszautasítását. Ez nem azt jelenti, hogy minden kérésének igennel kel válaszolni. Ehelyett fontolja meg a különféle kifejezések és szavak használatát, ha a válasz negatív.

 

Kipróbálhatja például a "Stop!"

Vagy "Kérjük meg, hogy fejezzük be egy kis időre majd később beszélünk, ." Vannak olyan esetek is, amikor jobb megmagyarázni, miért döntöttél úgy. "Már olvastam két történetet, most itt az ideje, hogy lefeküdjünk. Megígérem, holnap újabb történeteket olvashatunk."

Sok szülőkkel beszélgettem az évek folyamán, és arra panaszkodtak, hogy reggel, amikor mennek, az óvodában a gyerek hisztizik, sír nem akar menni.       A gyerek szeretne mondani valamit, hogy miért is nem akar menni, de a szülőknek menni kel dolgozni. Én minden esetben azt ajánlották, hogy aljon meg két-három percre, hogy mondja el a gyerek, hogy miért nem akar menni az oviba? Nagyon sok szülő megfogadta a tanácsom és megáll és a gyerek elmondta, hogy miért nem akar menni. Ne sajnálja, azt a két-három percet megéri a gyerek nyugodtabb lesz és a kedves szülők sem mennek ideges feszülten dolgozni.

 

                                         Házimunka

Miért fontos a házimunka?.

Ha gyermekének házirendet ad, számos előnnyel jár, nemcsak a háztartása számára, hanem a személyes fejlődésem szempontjából is. Amikor a gyerekek házimunkát végeznek, akkor a gyerek valóban fontosnak érzi magát, hogy ő is besegít az Anyukának. Minél hamarabb részt vesz a gyerek a házimunkában, annál jobb. Amint gyermeke megtanulja, hogy felelősségteljes és büszke legyen munkájára házimunkák készítésével, ez hamarosan rutinná válik. A ház körül történő segítés nem lesz valami rettegés, hanem valami, amit élveznek csinálni, amit értékelni fognak, későbbi életkorban és többet tudnak csinálni.  A végzett házimunka felelősségre és önbizalomra neveli a gyereket. A házimunka döntő fontosságú a gyermek sikeres életpályája szempontjából, hiszen az általa elsajátított értékekre és képességekre nagy szükségük lesz a felnőtt életük során.

 

                       4-éves korban fizikai fejlődés

PL: 4 éves kor szülőként észreveheti, hogy gyermeke a legteljesebb életet él, és a lehető legjobban kihasználja a tanulás, a játék és a növekedés lehetőségeit. Készüljön fel a 4 éves gyerek készségei és ismeretei továbbra is ugrásszerűen fejlődnek majd, amikor felkészülnek az óvodába való belépésre. Ebben a korban a legfontosabb a fejlődés megértése segít abban, hogy gyermeke megfelelő úton haladjon. Segíthet abban is, hogy megfigyelje, milyen képességekre van szüksége gyermekének, és azonosítsa azokat a figyelmeztető jeleket, amelyekről Önnek és gyermekorvosok meg kell beszélnie. Érvényesítse a gyermek érzelmeit. A gyermeke mélyén dolgozik egész életében, és mégis időnként nehézségekbe ütköznek, hogy érzelmeik felszínre kerüljenek. A gyerek mégis létfontosságú, hogy fejlődésük lehetővé tegye számukra, hogy maguk is emberek maradjanak.

 

                                       5-éves korban

Az 5- év közötti időszak, azaz idő, amikor a nemek közötti különbségek tudatosulnak. 5 éves korban a gyermekeket az idő 100% meg kell érteni. Ezen kívül a helytelen kiejtések egyre kevésbé gyakoriak. Amikor a gyerekek öt évesek, elvárják tőlük, hogy további három mássalhangzó helyes hangot mondjanak. Ezek a hangok a következők: R,ZH (pl. a második "G" a garázsban)

                             Kétféle mássalhangzó hang létezik:

Stop hangok és folyamatos hangok. A stop hangokat "gyors és csendes" hangoknak is nevezik. Az ilyen hangokat megfogalmazó betűk a következők:

B, C, D, G, H, J, K, P és T. Éles végük van, a hang hirtelen megáll. A "hosszú és hangos" hangoknak is nevezik. Az ilyen hangokat kibocsátó betűk a következők: F, L, M, N, Q, R, S, V, Y és a Z. Tartsa ki ezeket a hangokat két teljes másodpercig.

 

Példa: Nándi az N betű a nyelve  fent van, a szájpadon az S-betűnél szintén az R-betűnél a levegőben van a nyelve. A stop (gyors és csendes) hangok egyetlen betűként vannak írva. Például /b/ vagy /g/. Mivel ezek a hangok csendesebbek és rövidebbek, előfordulhat, hogy többször is el kell mondania őket, hogy hallhassa. Tehát néha utasítsd, hogy mondja azt, hogy "/b/ /b/ /b/", ami azt jelenti, hogy gyors egymás után háromszor kell hangot adnia a /b/ hangnak. A szülöknek javasolni szoktam, hogy naponta 4-nél több nemet nem szabad mondani. STOP- ezt kel mondani, mert a gyerek általában azért mondja a nemet, mert ezt hallja a szülőktől.

 

                                 Válság 6-7 év a gyermek életében.

0-6 év

Kosa vagy 1. Ház fázis

Ez az önfelfedezésről és a tesztelésről szól. A gyermek megtanulja az elemi fizikai mozgásokat, a pszichológiai akarat kifejezéseket, a nyelvet, valamint a társadalmi kontextus normáit és kapcsolati mintáit. Szülei példaképét utánozva meg tanul mozogni a világban. Gondozást, biztonságot és bátorítást kap pozitív potenciáljának kibontakoztatásához. De korlátokat, fedéseket, tilalmakat, parancsolatokat és üzeneteket is tapasztal a kívánt viselkedésével kapcsolatban. Ez először félelmeket, valamint érzékeny és érzékeny pontokat vált ki, amelyek később felnőttkorban ismét fontossá válnak, és kezelni kell őket.

 

 Az első 7-év szorosan kötődik az Édesanyjához.

A születési horoszkópban a Hold helyzete mutatja azt, hogy a gyermek milyen típusú gondoskodásra, és kapcsolatra vágyik Édesanyával. Természetesen nem ez az egy bolygó adja a gyermek személyiségét ebben az időszakban sem, de markánsan ez látszik leginkább.

 

A Jupiter első FWF  önmagával és az első F R-A-a-kvadrát a Nappal.

Ebben az időszakban bizonyos szabadságkorlátozások kerülnek bevezetésre. Ütemterv szerint kell élnie, és el kell végeznie a házi feladatát. A gondtalan élet zökkenőmentesen kezd átcsapni a felnőttkorba. A szülők, akik csak a legjobbat kívánják gyermekeiknek, mindent megtesznek azért, hogy gyermekük jól teljesítsen az iskolában és sikereket érjen el. Nagy elvárásokat támasztanak a gyermekeikkel szemben. Nem szabad, mert ebben az életkorban megy iskolában, és mind az, aki augusztus végén született az  7-éves korban kezdi az iskolát. Ebben az időszakban a szülőknek türelmesnek kell lenniük. Szaturnusz 7-éves korban feszült fényszög kapcsolatban van a születési Szaturnusszal .

 

PL: 7. életév: (Szaturnusz R-♄.Szaturnusz négyszög Szaturnusz) a gyermek megtanul különbséget tenni jó és rossz, fantázia és valóság között, megtanulja az alapvető szabályokat és azok megszegésének következményeit. A mélységérzékelés fejlődése szükséges, hogy az úton segítségnyújtás nélküli átkelésre legyen képes. A határok és a fennálló állapotok első próbája.

 

Ha, viszont 6-éves korban mehet iskolában akkor nem szabad még egy évet, hogy otthon maradjon. Nem jó a gyereknek, mert a Jupiter a "guru" átmegy egy másik jegyben az a gyereknek nem jó. Hogy miért is nem jó? Pl. ha gyereknek a JupiterF a "guru" a a jegyében van, akkor ő jelentkezik elsőnek, ha a tanár kérdez. Ha, viszont át megy egy földjegyben akkor már a tanulás is nehezebb lesz a gyerek számára. Önbizalmat és felelősségérzetet kell kialakítani a gyermekekben. A tevékenységük eredményeiért, és meg kell tanítani őket arra, hogy bátran leküzdjék a nehézségeket.

 

8 éves korában tér vissza először a Vénusz, ezért ebben a korban sok fiú és lány szerelmes lesz az osztálytársaim, szégyenlősen beszélgetve és a feltűnés jeleit mutatja. Ez az első ilyen ismerkedési élmény, amelyre sokan egy életre emlékeznek. Ez a megfelelő időpont arra, hogy megismertessük gyermekünket a kreativitással, megértsük a benne rejlő lehetőségeket, és megkezdjük a felfedezésüket. A gyermeked lelkéről egy kép mesél róla.

 

9 éves korában a gyermek először találkozik Lilith-tel (Fekete Hold), egy csábító démonnal, amely a Lélekszimbólumban leírtak szerint jelenik meg. Ezért, ha ebben az időben a kisfiad vagy kislányod kissé szokatlanul kezd viselkedni, figyelj azokra a helyzetekre, amelyek figyelmeztetnek téged.

 

Az iskolába kerülés után jutunk el jön a  C-év-korban bolygó a gyermek tanulási képességeiről, gondolkodásmódjáról és kommunikációs képességeiről ad felvilágosítást. Ha azt vesszük észre, hogy gyermekünk viselkedése megváltozott, ez a korszakváltás miatt van.A kisiskolás korra az érzelmek erős, meghatározó szerepe jellemző. Mindenre nyitott és kíváncsi, amivel érzelmileg azonosulni képes. Attól a tanárnőtől tud könnyebben tanulni, akit nagyon szeret, és aki viszont szereti, érzelmileg motiválja. Ebben az időszakban különösen fontos szerepet kap az otthon, az otthoni érzelmi kiegyensúlyozottság. Ha a szülők között konfliktus van, a gyerek bizonytalanná válik. Ez nem csak iskolai teljesítményén, de kapcsolat kialakítási képességei is meglátszik. Sőt visszafelé is igaz,ha akadozik az iskola, vagy a kapcsolatai felborulnak, otthon kell keresni a bizonytalanság okát. Ez jelzésértékű lehet a szülőknek is. A tudáshoz minden esetben élményeket, érzéseket, és asszociációkat társít a gyerek, és egy nagyon színes és élénk fantázia világot alakít ki magának.

 

11 éves korban következik be a Nap az-első visszatérése.

Amely a kreativitásért, az egyéniségért és a társadalomban való önmegvalósítás ért felelős. Ekkor kezdi gyermeke felismerni, hogy ki ő, hogyan kommunikál a körülötte lévő világgal, hogyan osztja meg első eredményeit a világgal. Valaki a sportban, valaki a zenében, valaki a kreativitásban lesz sikeres. És valaki úgy dönt majd, hogy a tanulás és az új ismeretek szférája az, amire szüksége van, és ami érdekli.

 

Megjegyzés

Nem minden gyereknek 11-éves korában tér vissza a Napjegye. Miért is? PL: a gyermekünk január 21-én született. Napjegye 01 fok 30 ívpercén van a Vízöntő jegyében, és a Bak Bak jegyében volt január 21-én. Mind az a gyerek, aki január 21-én született reggel  7-óra. a Nap jegye  25-26-éves korában tér vissza. Az ilyen gyerekekben a Bak Bakjegy is dominál érdemes elolvasni a gyereknek mind kettő jegyet.

 

Vízöntő Vízöntőjegyben: Igazi egyéniség, már egészen pici korában is. Hamar kezd el beszélni, és kérdéseivel bárki "kikerget a világból". Mindent tudni akar, nagyon intelligens és szellemileg hiperaktív. Kreatív, mindig van valami egészen új ötlete, játékaiban is azt szereti, amely mindig valami újdonságot nyújt számára. Apját barátként és egyenjogú partnerként kezeli, nem ismeri el tekintélyét és hatalmát, ha apja mégis parancsolni próbál, a gyermek fellázad, kigúnyolja.

 

Nap a Bak jegyben: Már egészen kicsi korában komoly célokat tűz maga elé, amelyeket meg is valósít. Korán érő és nagyon komoly gyermek, erős akarattal. Tiltásokkal nem érnek el a szülők semmit, meg kell magyarázni, mit miért csináljon, vagy ne csináljon. Apjától elvárja, hogy felelősséget vállaljon érte, és ugyanilyen felelősséggel nevelje fel őt.

 

Folytatom: A Jupiterrel a gyermek 12 éves korában találkozik először, ami segít lerakni életének első építőköveit, elveit és eszményeit, felismerni a társadalom szociális összetevőit, és megérteni, hogyan nyilvánulhat meg benne a gyermek tekintélye. Ebben az időszakban a gyermek készen áll arra, hogy kibővítse a hobbija és érdeklődési körét, sokoldalúbbá váljon, aktívan tanuljon idegen nyelveket, és érdeklődjön más nemzetek kultúrája iránt. Ilyenkor a Jupiter minden lehetséges módon segíti és támogatja a fejlődést, ami azt jelenti, hogy feltétlenül részt kell venned a gyermek élet folyamatában, és segítened kell neki abban, hogy megtalálja önmagát

14-15 éves koruk környékén megjelennek a libidóbolygók (Mars, Vénusz) szerinti tulajdonságaik is. Ez egybeesik a rettegett kamaszkorral, nem könnyítve meg a szülők feladatát. Tapasztalatom szerint a kamaszkorban az a legjobb nevelési módszer, ha lázadó gyermekünk részére kijelöljük a konkrét határokat, és azon belül pedig önállóságot adunk a gyermekeinknek.Természetesen ez is csak akkor működik, ha addigra kiegyensúlyozott szülő-gyerek kapcsolatot alakítunk ki gyermekeinkkel.

 

14. életéves korában ismét Szaturnusz , de itt már egy szemben állással lesz a sorsbolygó: ( W  ) Az átmenetileg elkülönült én-érzés kibontakozása. A tekintéllyel (serdülőkor) és a személyes szabályrendszer megteremtésével való szembenézés első egészséges ellenállásának megindulása.

 

16 éves korban kezdődik a saját komolyabb érdeklődési kör és eszmék kialakulása. Ennek elmaradásáért általában a szülőket hibáztatják; ez a saját küldetéstudattal kapcsolatos bizonyos bizonytalansággal függ össze.

 

18-éves

18 éves koruk után a Nap jegyük kerül előtérbe, ami jelzi életfeladatukat is, hova kell eljutniuk személyiségfejlődésükben. Természetesen az asztrológia egyben vizsgálja a születési horoszkópot, elemenként csak bizonyos részinformációkat kaphatunk. A serdülőkort mindenekelőtt a szabadságkeresés, valamint számos tapasztalat kipróbálása és váltakozása jellemzi, beleértve az ellenkező neműeket is. Ez az egyéni struktúrák fejlődésének egy előzetes szakasza. Ezzel egyidejűleg megkezdődik a szülői ház normáktól való leválás és elszakadás. A jövő útjával kapcsolatos belső bizonytalanság és a saját keresés folyamata miatt ez az elkülönülés. Teljes szabadságra van szükség, de a serdülő sem pszichológiailag, sem az érési folyamat miatt nincs abban a helyzetben, hogy felelősséget vállaljon önmagáért.

21. életév ez már nem a gyermekkor,de leírom: ( R ) Megtanulja a világgal a saját feltételei szerint megbirkózni, és felelősséggel tartozni. Az elégedetlenség csírái új célokat szülnek.

Iskolakezdés

Ne adja át gyermekének a személyes tapasztalatait.

Az iskolakezdés előtt miért aggódnak a szülők néha jobban, mint az első osztályos gyermeke. A szülők természetesen aggódnak a gyermek életében bekövetkező változásról. A felnőtteknek a gyereket a gyermek beilleszkedése és az esetleges iskolai előkészítetlenség foglalkoztatja.

A szorongást gyakran a saját negatív iskolai tapasztalatuk is okozza. Egyből a más tanulókkal való konfliktusok vagy a tanár jutnak eszünkbe, akinek „az első nap óta nem kedvelte az iskolát”.

 

A személyes tapasztalatokat nem szabad átadni a gyermeknek. Minden változó, beleértve az iskolákat, a tanárokat, a tanulókat és az erkölcsöket is. Nem lehet pontosan reprodukálni, hogy édesanyád, édesapád, milyen volt. Adjon esélyt gyermekének, hogy megtudja, hogyan is működnek a mindennapok az iskolában. Egy másik nagy probléma összehasonlítani a gyermekét másokkal: PL: Anna már folyékonyan olvas Máté kívülről tudja az összes mesét. Úgy tűnik, hogy az enyém lesz a leghátrányosabb az osztályban". Ez a hozzáállás kisebbrendűségi komplexust alakíthat ki egy leendő első osztályban, amelytől nem lesz olyan könnyű szabadulni.

 

Nem érdemes aggodalmaskodni mások sikere miatt. A gyermek nagy valószínűséggel felzárkózik Anna mellé, de ehhez még egy kis időre és a családi támogatásra lesz szükség. Ha a félelmek megalapozottak, és a gyermek nehezen sajátítja el az órarendet, akkor segítséget kérhet egy szakembertől pszichológustól vagy logopédustól, vagy másik iskolában is be tudja íratni.

Az iskola nem egy szigorú megmérettetés, amelyben csak a legerősebbek maradhatnak talpon. Éppen ellenkezőleg, a szülőknek az a feladata, hogy gyermeküknek olyan képet adjanak az iskoláról, mint olyan helyről, amelyben új és érdekes ismeretekre tehetek szert, és ahol barátokat szerezhet.

"Ez nem azt jelenti, hogy a szülőknek nem kellene megosztani gyermekeikkel az iskolai élményeiket, vagy hogy csak a pozitív pillanatokra kellene emlékezni. Az élményekről ugyanis másokkal is meg kell osztani. Így a gyermek úgy tekint majd rájuk, mint szövetségeseire, nem fél majd megosztani a problémáit, és rájön, hogy még a a szülők is átmentek nehézségeken. A jövőben egy ilyen kisgyermek nem lesz szégyenlős a családjának a problémáiról és élményeiről beszélni".

 

                      Feladatok az első osztályosok számára

Az első osztályra való felkészítés kulcsfontosságú pillanat gyermeke fejlődésében és társadalmi alkalmazkodásában. Az első osztályban a gyerekek már rendelkeznek bizonyos ismeretekkel, melyeket azonban folyamatosan fejleszteni kell. Minden szülőnek bizonyára szembe kell néznie azzal a problémával, hogy hogyan keltsük fel az érdeklődését az iskolai tantárgyak iránt. A legfontosabb dolog az, hogy megtalálja a megfelelő időbeosztást.

Minden gyermek szereti a játékokat és a feladványokat, így az első osztályosoknak szóló logikai feladatok biztosan tetszeni fognak. A logikus gondolkodást fejlesztő feladatokban matematikai példák szerepelnek, maga az ismertetés pedig játékos formájában valósul meg, a mindennapokból vett közérthető példákkal. A fejlesztő feladatok nehézségi szint szerint vannak felosztva; célszerű a legkönnyebbel kezdeni, hogy a gyermekben lángra lobbanjon a vágy a lecke folytatására.

 

                     Elemek a gyermek horoszkópban

Az évek folyamán nagyon sok gyermek horoszkópot készítettem a szülők kérésére. Én általában mindig leírtam a gyermek horoszkópját, mert a szó elszáll az írás megmarad. Nem könnyű leírni 15-20-oldalban, de a szülők írásban kérték, hogy bármikor el tudja olvasni.  De a sok gyermek horoszkóp elkészítése asztrológia gyakorlatom során még nem találkoztam olyan horoszkóppal, ahol mind a négy elem egyenlő arányban lenne a horoszkóp ábrán. Ez felnőtteknél, gyerekeknél egyaránt előfordult, hogy bizonyos elemek hiányoznak, vagy túlsúlyban vannak a horoszkópokban.

 

              A Gyermek személyisége és a négy elem!

Csillagjegyek

neme

minőség

elem

Kos  

férfias

Kardinális

Tűz

kolerikus

Bika

nőies

Szilár (Fix)

Föld

szangvinikus

Ikrek

férfias

Kardinális

levegő

szangvinikus

Rák

nőies

Kardinális

víz

melankolikus

Oroszlán

Férfias

Kardinális

Tűz

Kolerikus, szangvinikus

Szűz 

nőies

Változó

föld

flegmatikus

Mérleg 

férfias

Kardinális

levegő

Melankolikus, szangvinikus

Skorpió

nőies

Kardinális

víz

kolerikus-melankolikus

Nyilas

férfias

Változó

tűz

szangvinikus-kolerikus

Bak 

nőies

Kardinális

föld

szangvinikus flegmatikus

Vízöntő 

férfias

Kardinális

levegő

szangvinikus

Halak 

nőies

Változó

víz

Melankolikus

Minden élőlény négy elemből áll:

Mindezek az elemek önmagukban is fontosak, és kiegyensúlyozott életmódban fejtik ki hatásukat. A cselekvés egyensúlya az egészséges, aktív és elégedett élet alapfeltétele. A Tűz (Apa): a meleg fényforrása, ami melegít. A víz, amit iszunk minden élet forrása, az élet víz nélkül nem lehetséges (Anya elem). A levegő: könnyedséget és a szabadságot testesíti meg. A föld: mint alapunk, a biztonság, békét és erőt ad nekünk.

 

A 4-elem az ApaAnya- LányaFiú ebből a 4-elemből sokat megtudhat a gyermekéről. A gyermek személyiségében négy alap karaktert különböztetünk meg, amit a négy elemhez rendelünk hozzá a fent felsorolt elemek. Attól függően, hogy bolygóink hogyan helyezkednek el és milyen arányban jelennek meg.

 

Különleges megközelítés: hogyan neveljük az egyik vagy másik elem túlsúlyával rendelkező gyermekeket? Ez a négy elsődleges elem mindenhol jelen van, a környezetben és bennünk egyaránt. Az egyik ilyen elemhez tartozó jeleket három-három jel van mind a négy elem hatása alatt elemi segítőknek nevezzük. A négy elem fizikai síkon való kölcsönhatását megfigyelve számos alapvető igazságot láthatunk az élettapasztalattal és a gyermek pszichével kapcsolatban. A Nap és a Hold mellett a gyermek horoszkópjában kiemelt elem is segít abban, hogy jobban megértsük a gyermeket, és megtaláljuk vele a közös nyelvet. Meg mutatja, hogyan kell a gyermekeivel kapcsolatot tartani, és mire kell különös figyelmet fordítani a jellemében és viselkedésében.

 

Az elemek figyelembe vétele az első és nagyon fontos szempont a horoszkóp elkészítése után megnézzük az elemeket, hogy melyik elem van túlsúlyban és melyik elem, hiányzik a képletéből, vagy gyengébb, mivel ezek az elemek nagymértékben meghatározzák a temperamentumunkat.

 

Biztos talál minden szülő a gyermeke horoszkópjában, hogy a 4-elem nincs egyensúlyban. Az egyensúlytalansága a képletben a gyermek jelleme.

 A problémákat egy elem túlsúlya és a másik hiánya okozhatja.

Hiányzó elem a tanulnivalókat jelöli, ez a külvilágból érkezik, illetve kapcsolatainkban szembesülünk vele. Ahhoz, hogy elérjük a teljességet, integrálni kell a hiányzó elemet is, ez vezet az egységhez. Gyakran előfordul, hogy olyan gyerekekhez, később kamaszokhoz, felnőttekhez vonzódik,akiknek van olyan ellemük.Pl:tűz,víz,főld,levegő elem.

 

                    Néha két vagy három vezető elem is lehet.

Két elem más kombinációi "összeférhetetlen" energiákat mutatnak. Nem biztos, hogy csecsemőkorban észreveszik a szülők, de 1-2-éves korban már biztos, hogy észreveszik.  Az évek folyamán sok gyerek horoszkópot készítettem, és bizony pár hónapos volt a gyerek, és a szülők írták, hogy ezt már ½ hónapos korukban tapasztalták a gyerekeknél.

                  Tűz=Kos♈, Oroszlán♌, Nyilas♐=  YANG

                           Föld= Bika♉, Szűz♍, Bak♑ YIN

                         Levegő=Iker♊, Mérleg♎, Vízöntő ♒YANG

                           Víz= Rák♋, Skorpió♏, Halak YIN

 

                   Elsőként néhány példa a vezető elemekről

 

Például a víz és a tűz. Ilyenkor érdemes mindkettőre odafigyelni: a víz tűz.

Víz - tűz.. kombinációk

Ez a kombináció szöges ellentéte az ilyen gyerekek mindent érzelmileg, ingerülten és indulatosan fejeznek ki. Az érzelmekkel kapcsolatos szélsőséges viselkedés és az elképesztő fogékonyság kombinációját mutatja, hogy mit gondolnak róluk mások. Ez a kontroll és fegyelmezetlenség (amit egyébként a ♏-Oroszlángyerekeknél megmutatkozik, amikor végre elengedik magukat) gyakran nagyon heves hangulatváltozásokhoz vezet. A tűz jelek úgy érzik, hogy a víz kioltja a tüzet. A Víz Flegmatikus a Tűz Kolerikus.

 

Tűz Levegő

A tűz és levegő, amelyek aktívan és tudatosan formálják az életet). A levegő elem az a létfontosságú energia, amely a légzéshez kapcsolódik. A légszféra a fizikai világ fátyla mögötti archetipikus gondolatok világa, a kozmikus energia bizonyos gondolkodási mintákká aktualizálódik. Az elmén keresztül ható erővonalakkal, az eljövendő dolgok mintáit formáló energiával társul. Míg a tűz jelek elfoglalják azt a vágyat, hogy valamit életre keltsenek, a levegő energiájukat bizonyos még nem megvalósult ötletekre összpontosítják, de ezekre az ötletekre összpontosítva biztosítható, hogy idővel megvalósuljanak. Ezért, bár a levegőjelzéseket gyakran vádolják az praktikus ábrándozással, alapvető szerepet játszanak az alkotás legszélesebb társadalmi szinten történő megvalósításában.

 

Föld Tűz

A Föld -és a Tűz „a legalkotóbb és legjobb kombináció, amely egyesíti a tűz kezdeményezőkészségét és kreativitását a föld gyakorlatiasságával és a kézzelfogható formák létrehozására való törekvésével".

 

Víz föld.

Ösztönösebben és tudat alatt jobban megnyilvánuló erőket képviselnek! A tűz jó hangulat, az önmagába vetett nagy hit, a lelkesedés, a végtelen erő és az őszinteség példái. Nagy szabadságra van szüksége ahhoz, hogy természetes módon kifejezhesse magát a gyerek, és általában ragaszkodni fog a nézőpontjához. A tűz jelek jobbak, mint más jelek, amelyek képesek tudatosan (bár nem mindig következetesen) irányítani akaraterőkét. Az a vágya, hogy szabadon kifejezze önmagát, meglehetősen gyerekes az egyszerűségében, ami néha más emberek számára tetszetősnek tűnik, és néha sértőnek tűnik azok számára, akik óvatosabbak és érzékenyebbek.

 

Levegő- Víz

 A gyenge víz a képzelet hiányaként nyilvánul meg. Felállíthatja a gyerek körül a száraz, reális sémák határait, megfosztva őt az érzelmi támogatástól és a másokkal való intuitív összekapcsolódástól.  A két jegy egyik víz a másik levegő ezért ő egy nagyon összetett kis személyiség, mert a víz és a levegő jól elvannak együtt. Talán gyermekkorában, igen, de később hiányozni fog az érzelmek ezt majd ő is érzi.

Ha, van kedvük vagy idejük érdemes megnézni, hogy a gyerek YIN- YANG, melyik hangsúlyos a képletében? A végén írok egy két példát, hogy milyen a YIN és a YANG gyerek viselkedése.

                            

                                            Levegő- Víz

 A gyenge víz a képzelet hiányaként nyilvánul meg.

Leállíthatja a gyerek körül a száraz, reális sémák határait, megfosztva őt az érzelmi támogatástól és a másokkal való intuitív összekapcsolódás tól.  A két jegy egyik víz a másik levegő ezért ő egy nagyon összetett kis személyiség, mert a víz és a levegő jól elvannak együtt. Talán gyermekkorában, igen, de később hiányozni fog az érzelmek ezt majd ő is érzi. Ha, van kedvük vagy idejük érdemes megnézni, hogy a gyerek YIN- YANG, melyik hangsúlyos a képletében? A végén írok egy két példát, hogy milyen a YIN és a YANG gyerek viselkedése.

 

                                  Elemek  a horoszkópban         

1- Tűz elem

A tűz és a levegő aktív és önkifejező (Jang férfias) tehát, ha a domináns Tűz!Ha a születési horoszkópjában a Tűz elem dominál, valószínű, hogy nagyon élénk természetű lesz. Térre és lehetőségre van szüksége az önérvényesítés hez. Egy ilyen gyerekek szeretnek sportolni, legalábbis nagyon fontos, hogy állandóan mozogjon. Bátorítsa a gyermekét az öntevékenységre azáltal, hogy különféle lehetőségeket biztosít számukra.  A domináns Tűz elemmel született gyermekek nagyon aktívak, és ideges feszült, ha nem lenne elegendő alkalom arra, hogy kiengedjék magukból a feszültséget.

 

A tüzes vérmérsékletű gyerekek szeretnek játszani, és szükségük van arra, hogy anyukájukkal és apukájukkal együtt a tevékenykedjenek. Ha a gyermek szenvedélyesen szeret valamit, nem lát semmit maga körül. Rendkívül független, önálló és akaratos, nem kér segítséget. Ha túl sok a tűz elem: pl-6 pont türelmetlenek, nem tudják kiszámolni az erejüket, és gyakran nem követik a céljaikat.

 

Negatív oldalról:Önzőek, indulatosak, csak önmagukért élnek, és mások iránt érzéketlennek mutatkoznak, tűnhetnek. Mit tehet a szülő: biztosítson teret, hogy kifejezhesse a képességeiket. Írassa be a legjobb sport vagy és táncórákra. Időnként adjon neki lehetőséget arra, hogy parancsolgassanak és hencegnek, egy kicsit ez biztos lecsillapítsa a gyereket.

Ha, a legtöbb tűz jegye az OroszlánOroszlán jegyből kapjuk, akkor dicsérje őket még akkor is, ha nem jól csinál valamit. Az  Oroszlán gyerekeknek fontos, hogy felismerjük, és felnézzenek rá. Ha, a kardinális jelek jelentős túlsúlya miatt a gyermek kiemelkedő kezdeményező lehet, de bátorításra lesz szüksége ahhoz, hogy befejezze, amit elkezdett! Ha viszont a föld elem gyengébb, akkor nagyon csalódott lehet kamasz és felnőtt korában, de akár már kicsi gyermekkorban is.

 

                  Kisebb dolgokban hagyni kel, hogy ő is döntsön.

PL: ha bemelegítőt akar felvenni, akkor azt vegye fel ennek örülni fog, hogy ő is dönthet. A játszótérre menjünk vagy biciklizni?) Néha hadd érvényesítse ő is az akaratát, vagy próbálja ki szabadon önmagát. Étkezzen egyedül, legfeljebb majd átöltöztetjük. Hadd próbálja meg ő begombolni a kabátját, legfeljebb pár perccel később indulunk el otthonról. És miért ne mehetne bele a pocsolyába, ha van gumicsizmája? Ha megadjuk neki a lehetőséget, hogy bizonyíthassam és érvényesülhessen, elkeseredés helyett sikerélményben lesz része. Mi pedig máris megspóroltuk magunknak egy hisztit.

 

                                    Elemek túl súlya

                     Ha, domináns elem a Tűz:

Az a gyermek, akinek a születési horoszkópjában a Tűz elem dominál, valószínű, hogy nagyon élénk természetű lesz. Térre és lehetőségre van szüksége az önérvényesítéshez. Egy ilyen gyermek szeretnek sportolni, legalábbis nagyon fontos, hogy állandóan mozogjon. Bátorítsa a gyermekét az öntevékenységre azáltal, hogy különféle lehetőségeket biztosít számukra. A domináns tűz elemmel született gyermekek nagyon irritálhatja, lehetnének, ha nem lenne elegendő alkalom arra, hogy kiengedjék magukból a feszültséget. A tüzes vérmérsékletű gyerekek szeretnek játszani, és szükségük van arra, hogy anyukájukkal és apukájukkal együtt a leg tevékenykedjenek. Ha a gyermek szenvedélyesen szeret valamit, nem lát semmit maga körül. Rendkívül független, önálló és akaratos, nem kér segítséget és nem mutatja meg bátorságát. Ha túl sok a tűz elem: pl-6 pont türelmetlenek, nem tudják kiszámolni az erejüket, és gyakran nem követik a céljaikat.

A földelem túlsúlyaBikaSzűz,Bak 

 Azok a gyerekek, akiknek túl súlyban van, a földelem mélyen önmagába merül, és aggódik néhány új körülmény és helyzet miatt. Egy ilyen gyermek meg akarja érinteni a kezével mindent, amit képes elérni. Ez biztonságérzetet és nyugalmat ad neki, és segít neki abban is, hogy érvényesítse magát. A természet felfedezése különösen izgalmas tevékenység lehet számára. Emellett a természeti környezet hozzájárul a könnyebb memorizáláshoz. Ha az iskola ilyen lehetőségeket kínál, gondoskodjon gyermekének valami olyasmiről, mint a "természet tanulságai", amelyek fő témája a környezettel kapcsolatos minden tanulmány lenne. A kempingezés, a túrázás, a gyaloglás vagy csak a kertben töltött idő kiváló módja annak, hogy egy "földi" gyermeknek nyugalmat adjon.

A levegő túlsúlya Vízöntő Ikrek ,Mérleg

A Levegő elem uralja, az intellektuális kapcsolatokat. Számára a barátok és a kapcsolatok a csapatban rendkívül fontosak. Még gyermekkori éveiben, a játékok során is szereti, ha társai körülveszik. Később észreveheti, hogy ez a gyermek társadalmi attitűdöket próbál hozni az osztályterembe vagy a játszótéren. Bár egy ilyen gyermeket lenyűgöz a mentális tevékenység, meglehetősen nehéz rávenni őt, hogy kifejezze saját ötleteit, amíg ő maga nem akarja! Meglehetősen nyitott az érzéseinek és tapasztalatainak kifejezésére, de elkerülheti a legbelsőbb gondolatainak megosztását az osztálytársakkal. Ennek oka valószínűleg a beléjük vetett bizalom hiánya, ami indokolt lehet, vagy nem. A "levegős" gyermek nem szereti, ha félreértik, vagy ami még rosszabb, hogy egy "idióta" szerepében legyen.

 

A víz elemének túlsúlya.  ♏  ♓